web analytics
Kvě 182012
 

Komu se podařilo zhubnout díky redukční dietě, zároveň si váhu udržet a přitom si nepoškodit zdraví, tomu gratuluji. Myslím si ale, že takových lidí není mnoho. Každá redukční dieta má své nedostatky. Sice si při ní „zredukujete“ váhu, ale přijdete i o cenné látky, které vašemu tělu později mohou chybět.

Jedinou možností, jak tomu předejít, je pravidelně a zdravě se stravovat, přidat trochu pohybu, ale hlavně, začít s tím hned teď.

Jak tedy postupovat, abyste zhubli a zároveň vám nic nechybělo?

Nevynechávejte žádné jídlo.

Já den začínám hrnkem teplé vody. Můžete si přidat šťávu z citronu, případně trošku medu. Ale můžete si dát nalačno i nějaké ovoce. Získáte vitamíny a tělo se nastartuje. Po půlhodince, když se umyjete a obléknete, dejte si kvalitní snídani. Určitě by měla obsahovat bílkoviny, složené cukry, i tuky. Mohou být na sladko nebo na slano. Obilné kaše se sušeným nebo čerstvým ovocem, přidat můžete oříšky, semínka. Na slano to může být celozrnný chléb se šunkou, sýrem a trochou zeleniny. Ideální nápoj na ráno je zelený čaj.

Oběd je největší jídlo dne, co do objemu. Dejte si ho kompletní. Tedy polévku a druhé jídlo. Samozřejmě i s přílohou. Zelenina jako příloha samotná neobstojí. Čili pokud si dáte maso, tak k němu rýži, brambory nebo těstoviny. Jako dezert si můžete dopřát nějaký kompot. Podle doktorky Cajthamlová, odbornice na zdravý životní styl, sladká tečka na závěr dodá energii trávicímu traktu na začátek zpracování většího množství potravy. Může to být i kousek ovoce a ti, kteří pracují duševně, si mohou dát i šálek kávy. Je to proto, aby nedocházelo k odlivu krve z mozku a aby po obědě neusnuli.

Večeře by měla být nejpozději 3 hodiny před spaním. Můžete si dát nějakou polévku, zeleninový nákyp, těstoviny. Měla by mít hodně vlákniny a málo tuku. Můžete si dát i tvrdý sýr nebo jogurt.

No a jak tvrdí doktor Bukovský, spát bychom měli jít trochu hladoví, abychom se mohli těšit na snídani.

Přes den se nenechte vyhladovět.

Vždy mějte po ruce alespoň muessli tyčinku nebo kousek hořké čokolády. Můžete sníst pár ořechů, pozor, ne více než hrst denně, nebo mandle, nejvíce 10 denně. Případně nějaké ovoce, nejlépe jablko nebo hrušku. Samozřejmě se slupkou, kvůli vláknině. Předtím ovoce dobře umyjte.jablkahrusky

Dobře se vyspěte.

Když jste nevyspalí, pociťujete mnohem větší hlad. A hlavně, máte chuť na sladké a mastné.

Jezte pomalu, vychutnávejte si nejen jídlo samotné, jeho vůni a chuť, ale i atmosféru a společnost, ve které jíte.

Vařte si co nejčastěji sami ze základních surovin, protože vždy víte, co si do jídla dáte.

Snažte se při přípravě jídla vždy cosi vylepšit. Zaměňte bílou mouku za celozrnnou, bílou rýži za naturální a podobně.

Mějte radost ze života, ze svého zlepšujícího se zdraví a buďte v pohodě.

  Jeden komentář na “Chcete opravdu zhubnout? Jezte”

  1. WordPress 3.5.2 WordPress 3.5.2
    The Incutio XML-RPC PHP Library -- WordPress/3.5.2

    […] se tak připravuje směsí teplé páry a kouře. Popsaná zařízení ocení hlavně milovníci zdravé výživy, protože společně s grily elektrickými nabízejí nejzdravější alternativu grilování, […]

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.