
Pro usnadnění práce v zahradě využíváme motorové kolečko. Vozíme jím nejen materiál, ale také nářadí a spoustu drobností, když je to dál od domu. Tím, že námahu za nás oddře stroj, nám zůstává více energie na práci v zahradě. Ale i tak se vyskytla situace, kdy Motúčko na naše úkoly nestačilo. Práce s ním byla neefektivní. Stačilo ale trochu invence a šikovnosti a můžeme Motúčkem vozit mnohem více nákladu, než uvažoval jeho výrobce.
Na kolečku se dá vozit mnoho druhů nákladu. A stejně tak i na elektrickém kolečku Motúčko. Dokonce výrobce nabízí několik druhů koreb, ocelové i plastové, které se liší i objemem. Největší je tuším 160 litrů velká, nejmenší 80 litrová a ta naše kovová má rovných sto litrů. Mám odzkoušené, že s plnou korbou hlíny nebo hnoje se také motor zapotí a sám bych to tlačit po zahradě nechtěl a už vůbec ne do kopce.
Jiná věc je, když bylo třeba vozit slámu, seno nebo větve odříznuté z kmenů stromů. Plná korba nákladu nic neváží, z přeplněné to vše padá cestou z místa nakládky na místo vykládky. Motúčko tak jezdí po zahradě zcela nevyužité, co se týče potenciálu hmotnosti nákladu a člověk tím běháním nahoru-dolů jen ztrácí čas.
„Kdyby to tak mělo bočnice“, povzdechl jsem si jednou. „Cokoliv si člověk dokáže představit, dokáže i uskutečnit.“ To byla moje druhá myšlenka. Konec konců, ta stála i za koupí naší nové zahrady. Takže hodili by se bočnice na Motúčko, ale proč bych měl čekat, dokud to někdo vymyslí a vyrobí, když si to můžu vymyslet a vyrobit sám? A hned. Takže jsem si představil Motúčko s jednoduchými bočnicemi z dřevěných desek, které jsem měl odložené v domku. Nasouvací na korbu, abych je mohl kdykoliv naložit nebo složit a zvětšit tak objem nákladu, který Motúčko odveze.
Chvilku jsem chodil kolem Motúčka s metrem, pak jsem vybral desky a laťky, které mi zůstaly z práce na jiných věcech, pilu, aku vrtačku a vruty. Po necelých dvou hodinkách jsem měl nařezané a sešroubované jednoduché bočnice. Tloušťka desky je stejná, jako tloušťka plechové korby (hrubší desku jsem upravil elektrickým hoblíkem na potřebnou tloušťku), takže se pomocí dvojice vzpěr nasunout bočnice na korbu na bocích i vpředu. Protože nejsou určeny k vození sypkého nákladu, jsou nad korbou asi 5 cm, tím jsem zvýšil efektivní celkovou výšku korby.
Nyní když potřebujeme vozit v zahradě seno nebo slámu, nebo jsme vozili větve, nasuneme dřevěné bočnice na ocelovou korbu Motúčka a rázem máme trojnásobný objem pro náklad. Jelikož jejich „montáž“ je otázkou vteřin, můžeme vozit každou chvíli jiný náklad bez nutnosti běhat s poloprázdným kolečkem nebo ztrácet materiál po zahradě a nemusíme mít koupenou další korbu a pracně ji překládat. Navíc jsem zvýšené bočnice vyrobil prakticky z odpadu, tedy zdarma.
Komentáře