web analytics
Led 162018
 

Chcete být štíhlí a zdraví a efektivně hubnout? Možná se snažíte dostat na svoji optimální váhu a stále se vám to nedaří. Velmi stresujícím faktorem v takových případech bývá ručička váhy. Někomu se dokonce stane, že ho pronásleduje snad i ve snu. Také si řeknete brr pokaždé, když se máte jít zvážit? Vyděšeně pozorujete, kam se ručička na váze pohne? Stop. Takhle nedocílíte úbytky váhy ani zdravé pohody. Stres je ničitelem všeho zdravého sám o sobě. Vystresovaní se k ideální hmotnosti rozhodně nepřiblížíte.

Važte se jednou týdně

Někdo se může vzdát svého úmyslu zhubnout jenom proto, že mu prostě vadí pohled na váhu. Obtížně snáší vědomí, že se její ručička nikam nepohnula a propadne depresi, že to stejně nemá smysl. Má to smysl. Zdravá výživa a snaha zhubnout smysl rozhodně má. Co ovšem vůbec nemá smysl, je neustálá kontrola hmotnosti někdy i dvakrát denně. Dáme vám jednu dobrou radu. Pokud chcete opravdu hubnout, ukliďte někam váhu a vytahujte ji maximálně po týdnu. Častější vážení představuje jenom stres. Vy si naopak snažte vytvořit si z hubnutí určité dobrodružství, hledejte v něm pozitivní věci. Když budete otráveně říkat: „Ježíši, už zase mám jíst tu zeleninu,“ hubnutí vám půjde mnohem hůř, než když se budete těšit na to, jaký nový recept ze zdravé výživy zase vyzkoušíte. Hledejte si proto různé cesty k hubnutí, abyste se dobrali té pravé. Někdo bude intenzivně cvičit, jiný si vezme do parády zdravou stravu. Další bude hledat rovnováhu mezi oběma sférami. Nedá se říci, která cesta je správná, my vám rozhodně nechceme tvrdit, že existuje jenom jedna jediná. Každý si hledá tu svou, která mu bude nejvíce vyhovovat.

Nadváha trápí muže i ženy stejně

Potřebujete porovnatelné hodnoty

V žádném případě se nenechte stresovat vážením. Važte se vždy jednou týdně, ve stejný den, ráno nalačno poté, co jste už vykonali ranní potřebu. Potom z takové řady hmotnostních záznamů můžete sestavit skutečně porovnatelnou křivku, která vypovídá o vývoji vaší hmotnosti. Úplně jinou hmotnost totiž ukáže váha ráno a večer, jste-li najedení či nalačno, oblečení nebo nazí. A vy potřebujete hodnoty, které se dají objektivně porovnávat. Také mějte na paměti, že jinou hmotnost mají svaly a jinou tuk, to zejména tehdy, když během hubnutí cvičíte. Svaly jsou obecně těžší, takže se může stát, že se ručička váhy nebude hýbat podle vašich představ. Právě kvůli tomu často bývá objektivnějším kritériem měření tělesného obvodu než ručička váhy.

S úsměvem jde i hubnutí lépe

Také si během hubnutí dávejte reálné cíle. Ty odpovídají hubnutí cca 4-5 kg měsíčně, které je skutečně optimální a zdravé. Odměňujte se za hubnutí, ovšem samozřejmě ne jídlem. Udělejte si s něčím radost, věnujte se svým koníčkům. Usměvaví a v pohodě budete hubnout daleko lépe.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.