web analytics
Zář 172013
 

Stačí projít regály supermarketů. Jejich oblíbených trikem jsou privátní značky. Řetězce si nechají vyrobit produkty pod svou vlastní značkou, u níž s oblibou zdůrazňují, že jde o kvalitu za nízkou cenu. Náklady na výrobu jsou skutečně mnohem nižší než u známých národních nebo i celosvětových značek.

Charakteristické pro takové výrobky jsou často i levnější a jednodušší obaly. Ne vždy ale u nich rovnice kvalita za nízkou cenu 100% platí. Při nákupu „privátek“ musíme být ostražití, protože nás mohou potkat lecjaká nepříjemná překvapení. Záleží také na našich potřebách a očekáváních jaký kompromis jsme při nákupu ochotni udělat.

Co a kdo nabízí?

U supermarketů najdeme větší počet privátních značek, z nichž každá směřuje do trochu jiného segmentu. Nejnižší nabízenou kategorií jsou například Billa – Clever, Albert – Euro Shopper, Kaufland – K-Classic, Tesco- Value. Pokud je pro vás tím nejdůležitějším faktorem při výběru zboží právě cena, u těchto tří značek tedy neváhejte. Vysokou kvalitu zde ovšem nehledejte.
Jakousi střední třídu by měly zajišťovat například značky Albert Ouality a Tesco Standard, které už se nemusíte obávat koupit, a luxusnější výrobky pak reprezentují značky Albert Excellent a Tesco Finest. Tady už by rozdíly v kvalitě mezi privátními a zavedenými národními nebo celosvětovými značkami měli rozpoznat jen opravdoví znalci.

Specifickou kategorií, která se svezla na módní vlně výrobků propagujících zdravý životní styl, jsou bio značky. I do tohohle segmentu vstoupily už všechny supermarkety. Naše bio z Billy, Albert Bio, Tesco Healthy Living.

V rámci privátních značek ale najdeme i takové, na něž mohou být firmy hrdé, protože za poměrně slušnou cenu dostanete výrobek na úrovni. V Kauflandu jde například o řadu masových výrobků Purland. Ty pocházejí z vlastního firemního masokombinátu v Modleticích.

Nebuďte otrokem slev!

Právě privátní značky mohou docela prospět situaci na trhu. Zákazníci si díky nim rozmyslí, co vlastně v obchodě chtějí a potřebují, a podle toho si vyberou značku, která jim bude nejvíce vyhovovat. Nebudou tak donekonečna otrokem akčních slev, kdy po příjezdu domů z nákupu zjistí, kolik naprostých zbytečností si dali do košíku jenom kvůli tomu, že zrovna byly zlevněné, a přitom takové zboží by za jiných okolností vůbec nekoupili. Sušenky, které stály deset korun, normálně nevezmou do úst jak je rok dlouhý, no, tak zbudou pro návštěvy. Láhev vína ve slevové akci nejspíš také nebude té nejlepší kvality, jak by jinak mohla stát pouhých padesát korun za litr? Co s ní? Uklidit do spíže, třeba se jednou bude hodit na oslavu. Tak pozor, takhle ne! Budeme-li přesně znát svá přání, šikovní obchodníci toužící nám prodat všechno, co jim zrovna překáží ve skladech, nebudou mít šanci.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)