Přiznám hned na úvod, auta Ford mám rád. V bývalém zaměstnání jsem měl možnost jezdit již s první verzi Mondea, kamarád mi půjčoval jeho předchůdce a tak když přišlo před lety na nákup nového vozu, bylo jasno. Bude to Mondeo kombi. Jezdil jsem prakticky po celé republice, hodně a často, občas dost naložen, tak velký a pohodlný vůz byl výhodou. A na dovolenou na čtrnáct dní s dvěma horskými koly na střeše Mondeo taky nezklamalo. Ale i tak skvělý vůz potřebuje občas údržbu a náhradní díly.
O dieslovém motoru Ford Mondeo se říká, že vydrží milión kilometrů. Ovšem tak jako v každém autě jsou i v něm náhradní díly, které se musí po předepsaném počtu kilometrů pravidelně měnit. Jako například brzdové kotouče nebo destičky, termostat chlazení motoru nebo tak prozaická věc, jako pylový kabinový filtr s aktivním uhlím. Vše má zkrátka svou životnost a chcete-li jezdit bezpečně a ve spolehlivém voze, musíte je vyměnit.
Naposledy přišly na řadu kulové čepy přední nápravy spolu s tyčkami stabilizátorů a přední ložiska. Když jezdí moje Mondeo po silnicích, které v republice máme, tak se není ani čemu divit. A když skončila zima a silničáři opravili většinu děr na vozovkách, odhodlal jsem se je vyměnit. Naštěstí náhradní díly Ford pořídíte za rozumné peníze, i když se jedná o velký vůz, doslova dálniční koráb. Já jen doufám, že opravené silnice chvíli vydrží a nebudu muset na jaře zase tyčky měnit za nové, aby se mi v autě neozýval jemný klepot pokaždé, když přejedu nerovnost na silnici.
Svou daň si na mém voze vybrali i české dálnice. Už podruhé budu měnit zadní tlumiče. Vydrží celkem dost, ale nájezd kilometrů je na autě znát. I když proti jiným vozům mám pocit, že na náhradní díly ford mondeo je nenáročný vůz. Takže pokud uvažuji o výměně za něco novějšího, stále vybírám jen mezi vozy značky Ford.
Komentáře