web analytics
Srp 232017
 

Trápí vás nadváha nebo byste rádi trochu zhubli? Potřebujete k tomu tři věci. Správnou životosprávu, dostatek pohybu a kontrolu, zda se vše mění k lepšímu. S tou životosprávou to není tak jednoduché, protože nám ve změně k lepšímu brání spousta faktorů (čti výmluv), s pohybem to také nebývá nejslavnější, protože se věčně někam spěcháme (autem, výtahem…). A nejjednodušší je si koupit váhu, abychom denně mohli pozorovat výsledky našeho snažení.

Většina lidí začíná hubnutí právě nákupem váhy. Je to snadné, nemusíte pro to nic udělat, jen zajet autem do prodejny, tam si váhu vybrat a zaplatit. Kdybyste pro ni aspoň šli pěšky…

Nedávno jsem si vyslechl stesky jedné paní, jak těžké je zhubnout. Dokonce si koupila i osobní váhu, která váží na gramy, aby bylo vidět, zda hubne a kolik. Bylo mi jí líto. Další v pořadí, která nepochopila, jak to funguje a pravděpodobně další v pořadí, která to vzdá po pár dnech, protože „to nefunguje“.

Pokud nenápadné přibírání trvalo roky, jak můžete chtít, aby hubnutí trvalo pár dní? Odbourání tuku vyžaduje jistý čas. A vyžaduje i trvalou změnu stravovacích návyků. Jak by mohl fungovat obvyklý systém, při kterém roky jíte blafy, roky přibíráte, pak si na tři týdny dáte nějakou bláznivou dietu, při které zhubnete většinou hladověním a potom se znovu vrátíte k předešlým zvyklostem ve vaření a pojídání a už nepřiberete? Přemýšleli jste nad tím vůbec?

váha

Rovněž je třeba zapojit rozum při tom vážení. Pokud jste včera začali hubnout, jak můžete očekávat zítra úspěch? To ještě pár dní či spíše týdnů potrvá. A že dnes váha ukazuje o 14 gramů méně, než včera? Včera jste se vážili před tím, než jste šli na potřebu nebo po tom? Dnes jste vypili stejné množství vody, jako včera? A kolik té vody jste vypotili? Osolili jste si polévku o trochu víc a ta sůl zadržela v těle více vody?

Při úsilí hubnout není důležité vážit se každý den a každý den mít o pár gramů méně, než včera. Při trvalém úsilí o úpravu hmotnosti je důležitý trend, změna patrná každý týden či spíše každých deset dní. Ba dokonce můžete na přechodnou dobu i přibrat! To je tehdy, když změníte jídelníček, přidáte sport a tělo začne nabírat svalovou hmotu, ale ještě nestačilo dostatečně rychle odbourávat tuky. Protože zažitý nesmysl, že se tuky mění na svaly, neplatí. Tuky se jako jeden druh tkáně postupně ztrácejí, zatímco svalová hmota, jako jiný druh tkáně, se zvětšuje. A vy přechodně přiberete. Získáváte lepší poměr mezi tuky a svaly, máte lepší kondici, lépe se vám chodí i dýchá, ale jste na pár dní přibrali. Jen s lepším poměrem tkání v těle. Podle osobní váhy vážicí na gramy byste vyhodnotili neúspěch. Nesprávný úsudek.

Váha je to poslední, co byste při vašem úsilí o zdravější a méně vážící tělo měli měnit. Klidně si nechte tu starou. Vážit se vám stačí každý týden. Mnohem důležitější je postupně odstranit z jídla potraviny, které vám přibírání způsobují a trvale změnit vaše stravovací návyky.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)