web analytics
Čvc 102016
 

Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci, říká jedno přísloví a má naprostou pravdu. Tentokrát se zaměříme na slevy v supermarketech. Nebudeme ale probírat smysl oněch pověstných zboží typu jablka v akci. Zaměříme se dnes na stálé slevové programy, klubové karty. Co nám naše supermarkety nabízejí a můžeme pomocí těchto programů skutečně ušetřit?

Akce pro podporu prodeje

Naprostá většina supermarketů se sice možná navenek tváří, jakoby věrnostní programy ve skutečnosti ke svým ziskům vůbec nepotřebovali, ale ve skutečnosti se velmi snaží je udržovat a podporovat. Často pořádají různé marketingové akce, které mají podpořit prodej a klient tak za svoji útratu má šanci získat nějakou odměnu. Akce obvykle probíhají tím stylem, že klient dostane kartičku a na ní lepí známky obdržené za každý nákup. Jakmile jich nasbírá určitý počet má nárok na určitou odměnu, ovšem i tak si za ní musí připlatit.

Předražené slevy

Takže například za 15 nasbíraných bodů (obvykle 1 bod znamená 10 Kč, takže se bavíme o tom, že jsme za nákupy zaplatili 1500 Kč) máte s věrnostní kartou šanci získat třeba sadu talířů, s tím, že si doplatíte třeba ještě 200 Kč. Jedná se vesměs o slevu na talíře, která rozhodně není levná. V reálu pak vlastně zaplatíte 1700 Kč, protože musíte získat oněch 15 bodů, abyste mohli sadu zakoupit s onou inzerovanou slevou, tedy za „pouhých“ 200 Kč. Dost žen a dětí se pak na podobné akce nachytá bez ohledu na to, zda odměnou je nějaká hodnotná věc, nebo ne. Pravda je, že nádobí i jiné věci získané tímto způsobem rozhodně nejsou levné. Pro mnoho lidí nemají tyto akce žádný smysl, a je jasné, že obchodům jde hlavně o to, aby zvýšili své zisky.

Kdy mají karty smysl?

Ovšem pomiňme podobné slevové akce a zaměřme se jenom na věrnostní karty jako takové. Mají nějaký smysl? Respektive poskytují zákazníkům nějaký užitek? A pokud ano jaký? Slevové karty mají smysl v momentě, kdy po jejich předložení dostanete nějaké zboží se slevou proti normálnímu prodeji. Vyplatí se mít kartu třeba v případě, že za velké balení pracího prostředku, které normálně stojí 250 Kč, zaplatíte třeba jenom 200 Kč. V tomto případě se karta vyplatí. Vaše úspora činí 50 Kč. Stejně tak se vyplatí v případě, že dostanete přímo slevy na něco, co pravidelně kupujete.

Tesco Clubcard

Věrnostní karta, která vám za každých 10 korun nákupu v Tesku započítá jeden bod. Nasbíráte-li 300 bodů (jinými slovy utratíte-li v prodejnách Teska víc než 3000 korun) máte nárok na slevové poukázky, které vám doručí poštou do schránky nebo si je najdete a vytisknete na svém internetovém Tesko kontě. Vyúčtování bodů probíhá vždy jednou za čtvrtletí. Například nasbíráte-li 4500 bodů, máte pak na slevové poukázky na 450 Kč. Zároveň dostanete společně s těmito poukázkami i několik slev na zboží, které pravidelně kupujete. Jak se obchod dozví, co pravidelně kupujete? Samozřejmě se načtením karty nákupy zaznamenávají na vaše konto.

Billa club

Na Vaši členskou kartu Vám za prvních 50 Kč hodnoty každého nákupu bude připsán 1 BILLA bod a za každých dalších 10 Kč hodnoty nákupu opět 1 BILLA bod.
BILLA body starší než jeden rok jsou automaticky mazány. Kromě toho získáte slevy 10 % v době svých narozenin (do přihlášky Billa Bonus klubu uvádíte samozřejmě i své narození) a několikrát za rok i tu samou slevu 10 %. Některé výrobky jsou s Billa bonus kartou levnější než v běžném prodeji.

Jak jsou na tom další řetězce?

Řetězce Albert a Kaufland věrnostní karty nemají. Sázejí spíše na v úvodu popsané krátkodobé akce, kdy se sbírají body a lepí do letáčku a pak můžete za určitý počet bodů a doplatek získat nějaké zboží levněji. Penny má podobnou kartu jako Billa, se kterou je určité zboží levnější, občas pořádá také třeba akci dárek za nákup v určité hodnotě. Globus nabízí kartu Globus Bonus, s níž je některé zboží levnější, a také jednou za tři měsíce jsou k dispozici slevové kupóny. Tedy mít kartu má smysl, krátkodobé marketingové akce ale spotřebiteli nepřinesou nic.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)