web analytics
Dub 012017
 

Získat štíhlou postavu není vždy jednoduché. Mnohdy nestačí jenom cvičit v posilovně a snažit se hlídat obsah jídelníčku a způsob stravování. Někteří z vás mají různé zlozvyky, které jim snahu docílit optimální vysportované postavy kazí. Existují různé triky, jak si s nimi poradit.

Zubní pasta a žvýkačky omezují chuť k jídlu

Míváte na něco chuť ještě po hlavním jídle, jednoduše vás lidově řečeno honí mlsná? Mějte vždy po ruce zubní kartáček s pastou a vyčistěte si hned po jídle zuby. Zubní pasty s obsahem peprmintu tlumí chuť k jídlu. Také si většinou dobře rozmyslíte, jestli si chcete chrup čistit ještě jednou. Výborným receptem jak omezit mlsání je častější čistění zubů. Časem vás potom touha po pamlscích opustí sama. Podobný efekt má také žvýkání žvýkaček. Dostanete-li na chuť na něco nezdravého, jednoduše sáhněte do kapsy pro mentolovou žvýkačku. Nervová vlákna vyšlou signál, že něco jíte a snáze ošálíte svůj žaludek.

zelenina

Voda a zelenina zaplní žaludek

Přecpete se někdy, a přitom ani nevíte jak? Vypijte před jídlem sklenku vody, částečně zaplníte žaludek a nezkonzumujete tolik potravy. Doplňujte si jídlo zeleninovou oblohou a saláty. Opět toho nesníte tolik. Pro hromady zeleniny vám jednoduše na další jídlo nezbude prostor. Když už mlsat, volte zdravé varianty. Máte rádi něco malého slaného k televizi? Zapomeňte na kalorickou bombu v podobě smažených bramborových chipsů. Nastrouhejte si plátky mrkve, petržele, celeru. Postříkejte je jemnou mlhou z olivového oleje a mírně opečte v troubě. Máte chuťovky s použitím zdravého tuku.

Sůl nahraďte bylinkami

Hodně solíte? Omezte solení. Aby vám pokrmy s minimem soli nepřipadaly bez chuti, přidávejte do pokrmů bylinky. Díky výraznější chuti nesníte také tolik jídla a navíc podpoříte trávení. Jíte často ve spěchu, doslova do sebe pokrm naházíte? Vyhraďte si vždy chvíli na jídlo, kdy vás nesmí nic rušit.

Při špatné stravě dochází k překyselení

Nadváha je často spojena i s překyselením, protože konzumujete spoustu nezdravých potravin, v nichž najdete obrovské procento potravin s vysokým obsahem živočišných tuků, ale také sacharidů, především jednoduchých cukrů. Stejně tak mnozí z nás konzumují hodně konzervovaných potravin, instantních jídel nebo polotovarů. Všechny tyto potraviny obsahují hodně soli, ale i řadu chemických přídatných látek jako jsou dochucovadla, barvicí látky. Škodliviny se v těle usazují, i když nechceme. Pokud je v těle těchto látek přebytek, tvoří volné radikály, které mohou napomáhat vzniku různých chorob včetně rakoviny. A také nemálo přispívají k růstu kilogramů.

miska zeleniny

Šťáva jako všestranný lék

Proto je důležité pamatovat u lidského těla také na patřičnou očistu. Zanedbáte-li pravidelný úklid, může se vám to vymstít. Zkrátka nikdy nezapomínejte na odlehčení stravy. Různé detoxikační kůry mohou pomoci odplavit zásoby škodlivin a zhubnout. Jak na to? Jednou z potravin, která účinně pomáhá přirozené očistě těla, je citron. Dopřejte si občas sklenku vlažné vody s pár kapkami koncentrované citronové šťávy. Pozor ale, vymačkanou z čerstvého plodu, žádné kupované chemické koncentráty. Citron je v lidském těle antioxidantem, který může vázat volné radikály a tím vám pomáhá zůstat zdravý. Navíc je díky obsahu vitamínu C vynikajícím pomocníkem lidské imunity. Usnadňuje život alergikům, protože snižuje hladinu histaminu zodpovědného za slzení očí či ucpávání nosu. Zmenšuje rizika srdečně-cévních chorob, působí jako pufr, odkyseluje organismus. Můžete začít den už po ránu trochou vody s citron. Pomůže vám a v létě i osvěží. Navíc citrusy obecně pomáhají spalování tuků.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)