Snídaně, která chutná

Snídaně je první jídlo dne a podle některých to má být vydatné a podle nás taky výživné jídlo. Většina lidí si dá k snídani chléb (my domácí kváskový, pečený v troubě) a k němu šunku, sýr, nebo pomazánku. Anebo máslo. Pokud se nedívá na reklamu, kde tvrdí, že když se spojí margarín a máslo, vznikne… blivajz.
 

 

 

No a ne? Proč smíchávat kvalitní máslo z dobrého mléka s nějakým margarínem? Pro chuť? No když mám chuť na máslo, tak si dám na chleba máslo a nebudu máslo kazit žádným palmovým olejem, který prošel rafinací a přimícháním vody. Protože když chci vodu, dám si sklenici čisté vody a nebudu jí konzumovat zapracovanou v oleji.

Pokud chci šetřit (své zdraví a tím nepřímo i peněženku), nekoupím si nabubřelý lehký a nic užitečného neobsahující dopékaný chléb, kterého velký krajíc natřu margarínem s nějakou příchutí. Takové jídlo mi sice zacpe na chvíli žaludek, ale nedá žádnou výživu mému tělu, spíš ho zatížím odbouráváním množství chemikálií. Když chci šetřit, dám si krajíc domácího kváskového chleba, který při stejné hmotnosti má ani ne poloviční povrch, tudíž nepotřebuji tolik nevýživné pomazánky, ale stačí mi trochu másla. A mé tělo dostane nejen objem pro žaludek, ale taky výživu, zato bez chemie.

Sledujete historii reklam? Nejdříve nám tvrdili, že máslo není zdravé a nabídli margarín. Později nám nabídli margarín s příchutí másla. Teď prý do margarínu přimíchávají máslo. Později snad bude v margarínovém kelímku větší částí obsahu máslo. A nakonec snad konečné budou prodávat poctivé máslo a žádný margarín. Protože lidi margarín nebudou chtít kupovat. Tak proč bych nemohl celou tu eskapádu přeskočit a rovnou jíst i se svou rodinou máslo, tak jako dosud?

Reklama dokáže být chytlavá, podmanivá. Aby ne, když má v nás vyvolat příjemné pocity, spojené s užíváním produktu, který propaguje. I tuhle reklamu jistě znáte z televize:



Věděli jste, že tvůrci textů reklamy i hudby vydělávají velmi dobré peníze? Reklama prý prodává. Na mnoho lidí určitě funguje. No když já přijdu do prodejny potravin, zajímám se o to, zda mají, co já chci koupit a ne to, co mi nabízejí v letáku a co v televizní reklamě.

Každý chce vaše dobro (peníze). Nenechte si ho (je) vzít!

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..