web analytics
Říj 212014
 

Chcete mlsat a přitom mít pocit, že děláte něco užitečného pro své zdraví? Ačkoli to možná na první pohled vypadá jako nepředstavitelné, mlsání jde se zdravou výživou docela dobře dohromady. Můžete totiž mlsat zdravě. Jde to velmi jednoduše. Stačí sušenky a chipsy nahradit semínky.
 

 

Jak si zamlsat a nezhřešit?

Důležité je, abyste jedli především rozmanitou, vyváženou a pestrou stravu. Jedině tak dostane vaše tělo všechny potřebné látky, aby mohlo správně fungovat. Je logické, že občas dostanete na něco chuť. Může to být signálem toho, že vašemu tělu něco schází. Často se také stává, že vás prostě honí mlsná. Rádi byste si něco dobrého dali, ale přitom vlastně nemáte hlad. Typické je to třeba pro lidi, kteří mají sedavé zaměstnání a většinu času tráví v kanceláři. Logicky potom sáhnou do šuplíku, a pokud tam něco najdou, mlsají. Je logické, že se takové mlsání velmi brzy podepíše na vaší štíhlé linii, zvlášť v případě, že máte málo pohybu. Existuje jedna cesta, jak si trochu zamlsat, a přitom nemít pocit, že jste zhřešili. Hlavně je ale důležité, že nebudete přibírat. Jak tedy mlsat aniž by to nebylo vidět na vaší postavě?

slunecnice

Zdraví prospěšné nenasycené kyseliny

Doplňte svůj jídelníček o semínka. Obsahují spoustu látek, které jsou pro váš organismus velmi důležité. Určitou nevýhodou je, že semínka obsahují hodně tuku. Ovšem nepředpokládáme, že byste semínka jedli po kilogramech, v tomto případě jde spíše o drobné uzobávání. Navíc, v tomto případě jde o tuky zdravé, tedy polynenasycené mastné kyseliny. Především výživovými poradci velmi oblíbené omega 3 a omega 6 nenasycené mastné kyseliny. Obě tyto kyseliny jsou pro organismus důležité, protože pozitivně ovlivňují hladinu cholesterolu. Dokážou ho velmi účinně snižovat, a proto vám jednoznačně prospívají.

sezam

Vitamíny pro vaši duševní pohodu

Kromě toho v semínkách najdete řadu minerálních látek, které kladně ovlivňují vaši pokožku i pleť. Nechybí v nich ani vitamíny. Jde především o ty z řady skupiny B. Ty mají nezanedbatelný vliv na vaši duševní pohodu. Pomůžou vám bojovat se stresovými situacemi a podpoří vaši dobrou náladu. Sami proto vidíte, že jde skutečně o výborné mlsání do kanceláře, kde dnes a denně zažíváte různé stresové situace. Raději než po sušenkách nebo čokoládě proto sáhněte po sáčku se semínky. Uvidíte, že se vám to vyplatí. Další součástí semínek je velké množství vlákniny. Díky ní budete předcházet zácpě. Ovšem slouží i jako prevence rakoviny střevního traktu. Vláknina vám dokonale vyčistí trávení od zbytků. Poslední důležitou složkou semínek jsou takzvané fytonutrienty. Jde například o antioxidanty, fytoestrogeny, flavonoidy. I tyto látky jsou zdatnými bojovníky proti civilizačním chorobám.

jadra

Jaké druhy semínek si můžete dopřát? Ve slunečnicových semínkách najdete vitamín E a B1, selen, hořčík, omega 6 mastné kyseliny. Zpomalují stárnutí, působí dobře na nervy, na krevní tlak, snižují hladinu cholesterolu. Dýňová semínka obsahují vitamíny A, D, B1, B2, B6 a E, minerální látky jako selen, draslík, hořčík, ale také železo, měď nebo mangan a fosfor. Pomáhají s léčbou močových cest a prostaty, mají vliv na stav kůže a vlasů, stabilizují hladinu cukru v krvi. Sezamová semínka nabízí opět koktejl vitamínů, dále karoten, vápník, hořčík či zinek. Prospívají očím, sliznicím, nehtům i vlasům, působí na zuby, kosti i chrupavky, vitamíny řady B v nich prospívají nervům. Doporučují se těhotným a kojícím. Poslední důležitou skupinou jsou lněná semínka doslova nadupaná alfa linoleovou kyselinou a omega 3 nenasycenými kyselinami a fytoestrogeny. Slouží pro prevenci srdečně cévních nemocí, rakoviny, cukrovky nebo jaterních nemocí. Zkrátka jíst semínka se vyplatí.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)