web analytics
Čvc 022017
 

Jste unavení? Trpíte chronickými zdravotními obtížemi? Pravděpodobně jste intoxikovaní. Každý den nechtěně přijímáte spoustu více či méně nebezpečných jedů. Aby vám tyto látky neničily zdraví, je dobré věnovat pozornost pravidelné detoxikaci vašeho organismu.

Překyselení nahrává chorobám

Jestliže očistu organismu zanedbáte, vaše tělo se stane smetištěm. Budete trpět nevyváženou a nezdravou stravou, jejíž důsledky pocítíte na svém zdravotním stavu v podobě zvýšené hladiny cholesterolu a krevního cukru. Nezdravá strava je motorem pro tvorbu kyselého prostředí ve vašem těle. Takové prostředí nahrává vzniku různých nemocí. Proto pamatujte na pravidelné odkyselení.

Jak provádět očistu?

Především nezanedbávejte pitný režim. Pijte nejlépe čistou neperlivou vodu, která pomáhá z těla odplavovat škodlivé látky. Měli byste vypít 2-3 litry tekutin denně, a to postupně v průběhu celého dne. Nepijte nárazově, tím můžete uškodit ledvinám. Začněte sklenicí vlažné vody ráno před snídaní. Uvidíte, že vám pročistí trávení a budete se dobře vyprazdňovat. Poté si ještě před snídaní dejte sklenici ovocné šťávy, která ještě více povzbudí žaludek a střeva.

Jezte zásadotvornou zeleninu

Abyste zabránili překyselení organismu, zařazujte do jídelníčku zásadotvorné látky. Mezi ně patří především zelenina. Jezte ji nejlépe syrovou, případně vařenou či dušenou. Pro detoxikaci je výborná například červená řepa, která obsahuje antokyany se silnou antioxidační schopností. Ty bojují proti volným radikálům vyskytujícím se v kyselém prostředí. Podobné schopnosti má i listová zelenina obsahující hodně chlorofylu, tedy například špenát či kapusta. Také ovoce pomáhá čistit organismus, jezte ho nejlépe syrové. Vynikající jsou i čerstvě vymačkané ovocné šťávy. Vhodným doplněním očistného jídelníčku se může stát i občasné zařazení jednodenního půstu.

zdravá snídaně

Nabízíme vám 7 způsobů, jak s únavou bojovat:

Cítíte se unavení? Únava může mít nejrůznější příčiny, například stres, poruchy spánku, ale také nevhodný stravovací režim. Jakmile ze svého života odstraníte tyto příčiny, jako mávnutím proutku budete mít mnohem více energie. Jakým způsobem můžete pracovat na odbourání výše uvedených potíží? Jak s únavou úspěšně bojovat?

1. Věnujte pozor složení své stravy. Odstraňte z jídelníčku těžká, tučná a příliš sladká jídla. Sacharidy nebo tuky vám dodají energii pouze krátkodobě. Jedině dlouhodobý režim správného zdravého stravování zajistí, že vám nebude kolísat hladina krevního cukru. Její stabilita pak přispěje k vaší vyrovnanosti. Nebudete trpět pocity hladu.

2. Nezapomínejte na pravidelnost v jídle. Snězte něco malého každé tři hodiny, i kdyby to mělo být jenom ovoce. I to vám dodá potřebnou energii.

3. Pravidelně se hýbejte. Není nutné dřít v posilovně, stačí, když si dáte každý den krátkou procházku na čerstvém vzduchu. Okysličíte si mozek a protáhnete svaly. Ještě lepší je, když se pravidelně věnujete nějakému sportu. Adrenalin ze sportovního zážitku vám dodá potřebnou energii.

4. Máte-li nadváhu, snažte se zhubnout. Musíte-li nosit několik kilogramů navíc, budete mnohem unavenější. Nadváha přináší zvýšenou zátěž pro srdce. I tady opět pomůže úprava stravování a pohyb. Jakmile budete o pár kilogramů lehčí, uvidíte, že se to projeví i na vašee životním elánu.

5. Vstávejte a choďte spát vždy ve stejnou dobu. Vaše tělo si na tento spací režim zvykne. Budete potom odpočatější. Spěte minimálně 6, ještě lépe 7-8 hodin. Vyvarujte se pospávání během dne, které narušuje váš spánkový rytmus. K lepšímu spánku pomáhá také koupel či sprcha krátce před spaním.

6. Stres zasahuje do našich životů. Věnujte se proto různým relaxačním aktivitám, abyste se uvolnili od stresové zátěže. Někdo relaxuje cvičením, jiný sledováním TV, procházkou, poslechem hudby, posezením s přáteli. Vyberte si relaxaci, která vám pomáhá, a zařazujte ji do svého programu nejlépe každý den.

7. Vynechte alkohol a omezte kofein. Popíjení alkoholu narušuje kvalitu spánku. Ideálním bojovníkem proti únavě je čistá pitná voda, nebo bylinkové čaje.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)