web analytics
Zář 202012
 

Letos nám jaksi nevyšla dovolená na kolech. A tak když jsem v televizi objevila pořad o cestování po Slovensku, celkem jsem se potěšila. Alespoň se dozvím něco nového. Už výběr čtyř účinkujících „humoristů“ mě velmi nenadchl, ale říkám si: „Uvidíme, dám jim šanci. Možná mě překvapí. „No, nepřekvapily!

Na Slovensku vysílají novou relaci a cestování po Slovensku. Překvapil mě způsob, jakým tato šaškárna vznikla a kdo se na ní podílel. Slovenská agentura pro cestovní ruch (SACR), mimochodem organizace financovaná z daní občanů Slovenska, zadala (a zaplatila) výrobu programu o cestování soukromé agentuře. Ta vybrala „partičku“ kamarádů a zaplatila jim dovolenkové putování napříč Slovenskem. Z pěší túry vznikla prý cestovatelská show. Úryvky z ní vysílala pak soukromá televize a to hned v několika programech. Samozřejmě v průběhu dne a v různém čase. Vždyť diváky třeba stále něčím zaujmout. A ti, kteří přes den televizi nesledují, protože snad pracují, si mohli hlavní část šou podívat o půl jedenácté večer. Přes prázdniny. Ideální čas. Co říkáte? A pak ráno hurá do práce!

walking tracking

Ale člověk by se na to i podíval, jen kdyby to mělo nějakou úroveň. Trapní šašci a ještě trapnější hlášky. Vydržet do konce relace bylo jako za trest. Ani já jsem to nevydržela. Po čtvrt hodině jsem to vzdala s povzdechem: „Zlatá česká Toulavá kamera. Ta je alespoň normální“. Pokud jste viděli alespoň jeden díl Toulavé kamery, víte, o čem mluvím. Příjemní moderátoři, zajímavá místa či užitečné informace. A to vše podané NORMÁLNĚ, bez afektu a trapného humoru.

„Škoda jen, že se „toulavka“ věnuje propagaci jen České republiky. Kdyby tak udělala program o Slovensku. To by bylo něco. Určitě by „čtveřici“ strčila do kapsy“, pomyslela jsem si. A to jsem ještě nevěděla, co se chystá. Od září se na obrazovce České televize, pravidelně každé úterý, objevují nové části Toulavé kamery. V hlavním vysílacím čase o deváté večer. A, světe div se, o Slovensku! Že by mě vyslechli? Kdepak!

Štrbské Pleso

Bylo to naplánované zřejmě dávno dopředu. Všechnu tuto propagaci Slovenska „má na svědomí“ Slovenská agentura pro cestovní ruch. Dokonce i tu v Čechách. Prostřednictvím své zahraniční zástupkyně. Ta se dokonce podílela i na scénáři.

I zde se ukázalo, jak nás mají agentury i televize „přečtené“. Vždy vědí co, komu a jakým způsobem nabídnout.

Zatímco slovenskému divákovi (potenciálnímu turistovi) ke „zábavě“ stačí „Vychytaní humoristí“ z komerční televize, kteří v kuse žvaní a směje se, český divák (též turista) by se jim na takovou relaci (a možná i na takovou krajinu) vy…

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.