web analytics
Led 182015
 

Patříte také mezi kancelářské krysy, které ve svém zaměstnání neustále jenom sedí před klávesnicí a monitorem počítače? Pokud ano, nejspíše také bohužel utěšeně tloustnete. Máte chuť vyhlásit přibývajícím kilogramům boj, postavit se jim a zabránit tomu, aby se vám na břiše, stehnech a hýždích usazovaly i nadále tukové polštáře? Poradíme vám, jak na to.
 
 

Nebezpečná zdravotní rizika

Bolesti hlavy a zad, zvýšená hladina cholesterolu, to jsou typické příznaky, kterými jako obyvatelé kanceláří obvykle trpíte. Zdravotní následky posedávání za monitorem na sebe nenechají dlouho čekat a mohou udeřit s patřičnou silou a být jaksepatří nepříjemné. Rostou rizika vzniku cukrovky, infarktu, cévní mozkové příhody. Určitě nechcete skončit v nemocnici s některými ze zmíněných komplikací. Je proto nejvyšší čas začít s tím něco dělat.

pesi

Základem je kvalitní sezení

1. Snažte se předcházet problémům s páteří. Velká část potíží vzniká kvůli nevhodnému sezení. Když už musíte celý den sedět, snažte se alespoň vybrat si kvalitní anatomicky tvarovanou židli, na které se vám bude sedět pohodlně a zdravě a nebudete se hrbit. Vyhovující kvalitní židle může mít velmi pozitivní vliv na ústup bolestí páteře, a to jak bederní, tak i krční.

lopta

I v pracovní době se dá cvičit

2. Pokuste se alespoň malinko každý den cvičit. Schovejte si do šuplíku měkké míčky. Když si je občas dáte mezi bedra a židli a budete se je snažit v této poloze udržet, je to dobrý tělocvik, který zajistí rovné sezení. Hodí se i nafouknutý gymnastický míč, pokud na něj máte třeba pod stolem místo. Jednou denně si ho vyndejte a sedněte si na něj. Protáhnete se, uvolníte ztuhlé svaly. Malé měkké míčky využijte i k posilování rukou, které jsou unavené a namožené ze psaní do klávesnice počítače.

yoga

Choďte pěšky a nebojte se schodů

3. Choďte pěšky, pokud je to alespoň trochu možné. Vystupte z autobusu či tramvaje o zastávku dřív a dopřejte si krátkou ranní procházku do práce. Pokud můžete, choďte pěšky celou cestu. Příjemná ranní procházka na čerstvém vzduchu vám umožní srovnat si myšlenky, rozptýlit se, uvolnit. Budete mnohem lépe nastartovaní do práce a to se projeví i na vašem výkonu. Nevyhýbejte se v budově, kde je vaše pracoviště, schodům. Zapomeňte na výtah a choďte pěšky. Zbude-li vám energie, můžete dokonce vystoupat do schodů svižně. Trochu se zadýcháte, ale v kanceláři si zase odpočinete. A svižnou chůzí do schodů prospějete svému srdci a cévám.

swimming

Sportem ke štíhlosti i odbourání stresu

4. Pokud vám to časová zaneprázdněnost dovolí, dopřejte si alespoň jednou týdně nějakou sportovní aktivitu podle vlastní chuti a uvážení. Jako prevence proti problémům se zády se doporučuje hlavně plavání, které uvolňuje svaly a působí velmi příjemně na celkovou relaxaci ze stresů. Proti pracovnímu vypětí je vhodná také jóga, která vás naučí relaxovat, meditovat, pracovat s dechem. Příjemným protažením je pro ženy oblíbená zumba, aerobik, pilates nebo jiné druhy cvičení. Kromě příjemného protažení a posílení celého těla je u tohoto druhy cvičení důležitá i sounáležitost, parta žen, se kterou proberou nejnovější drby a problémy a tím se také odreagují od stresů. Občas si můžete s kamarádkami vyjet do okolí na kole.

cyklistka

Sladkosti vyměňte za ovoce

5. V žádném případě nepodceňujte stravu. Kancelářská práce je bohužel taková, že spoustu času trávíte v sedě, přitom máte v šuplíku obvykle nějakou zásobu sušenek nebo jiných pamlsků, které máte tendenci neustále během pracovní doby ujídat. Nahraďte sušenky alespoň müsli tyčinkami nebo sušeným ovocem, dejte si na dopolední svačinu zdravé ovoce, například jablko nebo pomeranč. Odpoledne už se vyhněte sladkostem, které znamenají přísun sacharidů a zvyšování hladiny krevního cukru. Nahraďte je bílkovinami. Večer dejte opět přednost bílkovinám, zařazujte zeleninu obsahující hodně vlákniny.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 200 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

  Jeden komentář na “Pět rad pro kancelářské krysy: Jak bojovat se sedavým životním stylem?”

  1. Google Chrome 38.0.2125.111 Google Chrome 38.0.2125.111 Windows 8 x64 Edition Windows 8 x64 Edition
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.2; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/38.0.2125.111 Safari/537.36

    Bod „Choďte pěšky a nebojte se schodů“ vidím každý den ve škole. Holky, které jsou při těle tak jezdí výtahem (a většinou i autem až ke škole) a ty, které jsou hubené, tak poctivě běhají po schodech. 🙂

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..