web analytics
Čvc 062014
 

Oblíbili jste si kořeněné jídlo a nejste si jisti, zda je to zdravé? Potom vězte, že kořenit jídlo skutečně je zdravé, ovšem samozřejmě s mírou. Kromě příjemného zdůraznění chuti má koření i pozitivní léčebné účinky na naše zdraví. Můžeme dokonce s nadsázkou říci, že v kuchyňských kořenkách máme takovou malou lékárničku. Jaké koření nám utuží zdraví?
 
 

Sůl je skutečně nad zlato. Přestože odborníci varují před zvýšenou konzumací soli, bez soli se rozhodně neobejdete. Nedostatek soli způsobuje porušení osmotické rovnováhy tekutin v těle. Příliš velké ztráty soli při pocení mohou také způsobit deprese, protože nedojde ke stimulaci nervového systému solí.

Pepř zahrnuje hned několik různých druhů. Všechny ale mají společné účinky. Zvyšují krevní tlak a rozproudí krevní oběh. Tím pádem také dochází k lepšímu prokrvení jednotlivých orgánů. Díky němu váš žaludek a střeva dobře stráví i jinak obtížně zpracovatelné a těžké pokrmy.

Chilli obsahuje alkaloid kapsaicin, který nabízí široké spektrum pozitivních účinků na naše zdraví. Zrychluje metabolismus, podporuje tvorbu žaludečních šťáv. Je velmi účinný při bolestech kloubů a svalů, které zmírňuje. Působí proti zánětům. Stimuluje krevní oběh.

česnek Česnek je přírodní antibiotikum. Zvyšuje obranyschopnost vašeho organismu, snižuje krevní tlak a hladinu cholesterolu v krvi. Zabraňuje kornatění tepen. Likviduje střevní parazity, pomáhá proti nadýmání. Komu vadí jeho zápach, může po něm sníst jablko, rozžvýkat kousek čerstvé petržele nebo kousat kávová zrnka.

Zázvor pomáhá trávicích obtížích, jako je nadýmání a nevolnost. Iniciuje totiž tvorbu žaludečních šťáv. Také se vyznačuje protizánětlivými účinky. Ničí bakterie. Obsahuje látku podobnou kapsaicinu, která pomáhá zahřívat tělo. Proto rozhýbává metabolismus, což je pozitivní při snaze zhubnout. Zahřívání sliznic pomáhá i při chřipkách a nachlazení. Pozitivní účinky byly pozorovány i při migréně, má také schopnost snižovat cholesterol.

policka

Křen se vyznačuje silnými antibakteriálními účinky. Umí vyčistit trávicí systém. Pozitivní účinky nabízí také při nachlazení, kdy má vliv na lepší rozpouštění hlenů. Vhodný je i na obklady na otoky, bolestivé svaly a klouby a revmatismus.

Skořice poskytuje silné antibiotické, dezinfekční a zahřívací účinky. Proto je vhodná při chřipce, nachlazení nebo kašli. Pomáhá stabilizovat hladinu krevního cukru, čímž prospívá diabetikům. Stabilizuje a snižuje krevní tlak, má kladný vliv na trávení při nadýmání, průjmech nebo kolikách.

Hřebíček nabízí protizánětlivé a antioxidační účinky. Je prevencí proti srdečním chorobám, zpomaluje artritidu, napomáhá stabilizaci cukru v krvi a tím prospívá diabetikům. Výborně účinkuje proti bolestem zubů, protože znecitlivuje. Dezinfikuje a podporuje hojení, proto má dobrý vliv na paradentózu. Zároveň ničí bakterie a hojí rány.

Kmín je vynikající na trávicí potíže. Odbourává nadýmání a plynatost. Zlepšuje chuť k jídlu. Působí proti chudokrevnosti. Přináší úlevu při menstruačních bolestech, uvolňuje tlak při žaludečních křečích. Také je dobrou zbraní proti chudokrevnosti.

Kurkuma má díky obsahu kurkuminu schopnost výborně trávit i těžká jídla. Omezuje nadýmání.

Tymián dezinfikuje trávicí systém a má dosti silné protizánětlivě účinky. Díky němu se nám zlepší průchodnost střev.

Majoránka je lékem proti nadýmání střev, kladně působí na nervový systém. Dobrá je i při nachlazení. Pomáhá vzbudit chuť k jídlu.

korenicky

Bazalka má také pozitivní vliv na podrážděné nervy. Mimo to také zjednodušuje trávení u těžkých a velmi tučných jídel.

Koriandr má silný vliv na úpravu trávicích obtíží a nadýmání. Pomáhá také při vykašlávání.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.