web analytics
Led 132019
 

Září byl černý měsíc pro všechny weby, nabízející jiný pohled na to, co je to zdraví a zdravé jídlo. Většina z nich se propadla ve vyhledávání hluboko na zadní pozice a pro zájemce o tyto informace jsou všechny dlouholeté zkušenosti a postupy těžší dohledatelné. Je to trest za to, že se snažíme předcházet problémům a ne je až následně řešit a odstraňovat.

Pozorný čtenář, který už něco pamatuje, ví, že se názory prezentované odborníky v médiích na to, které potraviny jsou zdravé a které naopak škodlivé, dost často mění. Vezměme si takové vejce. Jednou jsou na výsluní a všichni je doporučují jíst pravidelně, jindy se dietologové chytají za hlavu, jak nám škodí! Podobně i mléko. Jednou ho staví na piedestál, jindy láteří na jeho negativní působení na člověka. Čím to je?

Na tuto otázku krásně odpovídá již Jožo Ráž v jedné ze svých skladeb, když zpívá „kdo za koho kope“. Vždyť i staré rčení tvrdí, že „koho chleba jíš, toho píseň zpívej“. A tak si můžeme začít myslet, že veřejná vystoupení odborníků i „odborníků“ s jejich doporučeními jsou motivované tím, za koho vystupují a co by rádi producenti nebo obchodníci na trhu protlačili. Výsledkem je ztráta důvěry v odborníky i redaktory či celebrity a hledání vlastních řešení.

Člověk je tvor hloubavý a přemýšlivý. Rád experimentuje, zkouší nové a hledá neprobádané cestičky. A i ty slepé uličky. Trpělivý a vytrvalý člověk za dlouhá léta nabude docela dost zkušeností na to, aby věděl, co se mu jíst vyplatí a co je lepší raději z jídelníčku vynechat. A tak, jak si mladé maminky při kočárkovaní v parku povídají, tak jak se starší lidé v čekárně u lékaře baví, tak je i internetový blog moderním místem výměny zkušeností. I těch pozitivních i těch negativních, s cílem dobrat se správného výsledku.

U nás to začalo tím, že se nás lidé venku často ptali, co děláme jinak, pak nám telefonovali a často jsme odpovídali na podobné maily. Ani tak nešlo o správné či zdravé stravování. Zajímalo je, co děláme, že tak dobře vypadáme, tedy že nejsme tlustí, jako většina našich vrstevníků. Když musíte opakovaně a zdlouhavě vysvětlovat totéž, neuděláte o tom blog?

Nebýt tlustý je vnější forma, být zdravý je vnitřní nezbytnost. Neboť jen zdravý člověk je fyzicky ve formě, nemá nadváhu ani doprovodné nemoci, jako jsou vysoký krevní tlak, cukrovka, bolesti kloubů a jiné prý civilizační choroby. Předpokladem pro to všechno je jíst jen to, co prospívá našemu zdraví a hýbat se. Ať už je to sport nebo zahrada (v našem případě obojí).

A tak všechny rozhovory a také mnohé články jsou o tom, co je třeba přestat jíst, aby člověk přestal přibírat a co třeba začít jíst, aby začal hubnout. Na velké překvapení je to všechno jiné, než „doporučují“ odborníci na výživu, reklamy i společenské (pleťňavé) magazíny.

Překvapuje vás to?

Nemělo by. Vždyť pokud „všichni mluví“ co máme jíst, pít a kupovat a téměř všichni jsme tlustí, slabí a nemocní, tak je to vlastně v pořádku. V pořádku z hlediska dosahování plánovaných cílů. Kým a jakých nechám na posouzení laskavého čtenáře.

Čím dříve člověk pochopí, že zdraví není o tom, kolik a jaké tablety jím, abych udržel tělo v chodu, ale o tom, co budu jíst a co budu dělat, abych se k lékům nemusel vůbec dostat, tím lépe pro jeho delší a spokojenější život. Ale horší pro prodavače a výrobce těch léků. Vždyť i lékaři a lékárníci chtějí mít nové auto každé dva roky, tříleté je už staré!

Takže tímto jsem se provinil. Já i ostatní blogeři o zdravém stravování a zdravém životním stylu.

Zdravě jíst nebo se léčit? To je otázka!

Tím, že píšu, jakou cestou jsem si prošel při výběru potravin, co se mi dlouhodobě osvědčilo a co jsem po špatných zkušenostech i přes masivní reklamu přestal kupovat a konzumovat, připravuji pány doktory o živobytí.

A nejen to. Nekupováním nevhodných potravin neplatím nejen obchodníkům za nesmysly, ale ani státu DPH z těchto cen. A protože nejím blivajzy, nejsem nemocný a proto nechodím k lékaři, který nemůže fakturovat mé pojišťovně a nemůže mi předepisovat léky, na kterých nemůže vydělávat ani zdravotní pojišťovna ani distributor léčiv ani lékárna, většinou v rukou jedné party. A samozřejmě z takových částek stát nemá DPH! Jsem vyvrhel, který ožebračit bohaté i stát, protože se, svině jedna, rozhodl žít zdravě i navzdory masivní propagandě.

A největší moje vina spočívá v tom, že se se svými zkušenostmi dělím na webu s jinými lidmi, kteří vědí, že něco není s naším potravinářským průmyslem ani zdravotnictvím v pořádku a hledají rady, tipy a inspirace, chtějí znát zkušenosti jiných.

A tady vstupuje do hry Google, největší světový vyhledávač informací na internetu.

Aby zajistil lidem za počítači, tablety a mobily co nejrelevantnější informace (zajímavé slovní spojení, že? O pravdě se zde nic neříká…), rozhodl se od září 2018 posuzovat (filtrovat, cenzurovat, omezovat…) stránky s medicínskými a stravovacími informacemi a podle toho také upravovat stránky s výsledky vyhledávání.

A tak nasadil pro každou zemi speciální tým odborníků, kteří čtou všechny články a odborně je posuzují, zda nejsou pro čtenáře zavádějící, nepravdivé nebo škodlivé.

Čerta starého. To by bylo zdlouhavé a drahé. Google nepotřebuje, abyste se dozvěděli, že doma pečený kváskový chléb je zdravější, než průmyslově vyráběný pšeničný s kvasnicemi, cukrem a přidávaným lepkem a konzervanty. Neboť vy si reklamu u něj nezaplatíte, na rozdíl od velkopekáren nebo obchodních řetězců.

Google se jednoduše rozhodl, že aby podle jeho kritérií byla „zdravá“ stránka „dobrá“, musí ji psát lékař nebo dlouholetá zdravotní sestra a obsah musí být v souladu s platnými lékařskými teoriemi a výsledky výzkumu. Jinak ji „shodí“ z prvních stran vyhledávání.

Takže reklamy a propaganda nám něco tvrdí, obchod nám to prodává, lékaři nás z toho léčí a když napíšu, že je to celé špatně a je třeba kupovat něco jiného, ​​nebo si připravovat doma či pěstovat na zahradě své vlastní potraviny, tak mě vyhledávač „zakáže“.

Takto se vytváří jediná správná pravda.

Pokles návštěvnosti z vyhledávačů je výrazný, chodí na tyto stránky jen třetina návštěvníků z původního počtu. Korporace odvedli dobrou práci 🙁

Patnáctileté zkušenosti nejsou ničím ve srovnání s čerstvým lékařským diplomem. Jakmile vystoupíš z vytyčených kolejí, budeš zlikvidován. My si kapitalismus rozvracet nedáme!


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 200 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..