web analytics
Lis 302015
 

Postup jak získat štíhlou postavu není vždy jednoduchý, je často spojen s dlouhodobým úsilím. Nejde jenom o to snažit se o pohyb a dávat pozor také na svůj jídelníček a stravovací návyky. Mnohdy nám totiž naši dobře míněnou snahu kazí různé zlozvyky, kterých se ne a ne zbavit. Právě ty ale mohou v konečném součtu způsobit, že nedocílíme vytoužené postavy. Přitom nám mohou velmi pomoci různé triky, jak s nimi bojovat.

Jak dát mozku signál, že je konec jídla?

Určitě i vy jste se nejednou potkali s podobnou situací. Před chvílí jste dojedli hlavní jídlo a měli byste tedy být naprosto sytí. Jenže tomu tak není? V čem je příčina a jak s ní bojovat? Velmi často se stává, že hlad nebo chuť na něco můžete mít krátce po jídle, například do hodiny proto, že jídlo bylo takzvaně jalové. Složené z náhražek, které sice poskytnou jakýsi pokrm, ale ve skutečnosti vás nenasytí. Jedná se o takzvané prázdné kalorie. Proto si dávejte pozor na to, aby vaše jídlo bylo vždy nutričně hodnotné. Tím se honění mlsné do značné míry omezí. Nasytíte se samotným jídlem a nebudete mít chuť na další věci. Jenže co dělat, když ani to nepomůže? Jak dát mozku signál, že jídlo už skončilo?

Čistěte si zuby peprmintovou pastou

Odpověď je poměrně jednoduchá. Pomůže vám pár triků. Například je dobré mít vždy u sebe po ruce zubní kartáček a pastu. Ideálně takovou s obsahem peprmintu. Právě tento druh pasty nejenom účinně vyčistí ústní dutinu, ale zároveň i dokáže tlumit chuť k jídlu. Vyčištění zubů krátce po jídle má i další efekt. Nejenom, že podpoříte svoji snahu uchovat si svůj zdravý chrup co nejdéle v perfektním stavu, ale zároveň si i dobře rozmyslíte, jestli se vám bude chtít zuby znovu čistit. Většinou ne. Takže na mlsání zapomenete. Vyřešíte tak dvě mouchy jednou ranou: dokonalou ústní hygienu a zároveň i neodolatelnou chuť na něco dobrého.

Zvýkačka snižuje chuť k jídlu

Pokud se vám ale nechce mít neustále někde po kapsách nebo v tašce kartáček a zubní pastu, i pro vás existuje řešení. Elegantnější je mít vždy u sebe balíček žvýkaček. Velice podobný efekt jako čištění zubů má totiž i jejich žvýkání, i když samozřejmě ne tak dokonalý jako čistění. Pokaždé, když dostanete chuť na něco nezdravého, jednoduše sáhněte do kapsy pro žvýkačku. Co se bude ve vašem těle následně dít? Nervová vlákna vyšlou do mozku signál, že něco jíte a vy snáze ošálíte svůj žaludek. Ten bude mít pocit, že něco jedl, i když tomu tak ve skutečnosti nebylo. Ovšem pozor, preferujte žvýkačky bez cukru, peprmintové či mentolové. Sladkými variantami byste si jenom kazili zuby a cukr z nich by vám naopak zvedal hladinu krevního cukru, což je nežádoucí efekt.

vegetable-noodles

Voda a zelenina zaplní žaludek

Přecpete se někdy, a přitom vlastně ani netušíte, jak se vám to povedlo? Jak tomu předejít? Dejte si před jídlem sklenku vody. Díky ní se vám povede částečně zaplnit svůj žaludek. Následně pak nezkonzumujete tolik potravy jako obvykle. Také je výborný nápad doplňovat jídlo zeleninovou oblohou a saláty. Má to hned dvojí efekt. Jednak toho nesníte tolik, a za druhé přijmete v potravě spoustu vitamínů a minerálů. Pro samou zeleninu vám nezbude v žaludku další prostor. Zelenina také obsahuje spoustu vlákniny, které má vynikající schopnost zasytit člověka. Chcete-li mlsat, vybírejte si zdravé mlsání. Rádi byste něco slaného k televizi? Zahoďte smažené chipsy. Můžete si nastrouhat plátky z petržele, mrkve a celeru. Nasypte je na plech. Pořiďte si rozprašovač na olej a zlehka je postříkejte olejovou mlhou. Poté je lehce opečte v troubě. Vyrobíte si zdravé chuťovky.

Místo soli používejte bylinky

Omezujte solení, které je nezdravé. Jak? Nahraďte sůl při vaření různými bylinkami. Díky nim vám pokrmy nebudou připadat, jakoby neměly žádnou chuť. Navíc nesníte tolik jídla, právě proto, že zasytíte své chuťové pohárky chutí bylinek. Také výrazně podpoříte své chuťové pohárky bylinkami a zajistíte si dobré trávení. Výše popsané rady pochopitelně nejsou samospasitelné, ale mohou pomoci v cestě k ideální postavě.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)