web analytics
Dub 162018
 

Tuto otázku dostávám velmi často. Dá se s kváskovým chlebem zhubnout? Kdybych měl odpověď jednou větou, byly by to věty dvě. Ta první by zněla: „Ano dá, ale“ a druhá „Kváskový chléb je nutnou, ale ne postačující podmínkou“. Kváskový chléb není kouzelný proutek, na druhé straně pokud vás trápí vaše vyšší hmotnost, kváskový chléb může být jednou z potravin, s jejíž pomocí se vám podaří váhu snížit a současně si zlepšit zdraví.

Někteří lidé mají představu, že začnou jíst kváskový chléb a začnou hubnout. Takové jednoduché to ale není. Protože nezáleží ani tak na tom, co máte začít jíst při hubnutí, ale spíše na tom, co máte přestat jíst. S čím ten chléb jíte. Nebo k čemuž jíte chléb dosud?

chléb s tukem

Výhoda kváskového chlebu, která se často nezmiňuje, je také v tom, že stejně těžký pecen chleba je mnohem menší na objem, jako chléb kupovaný. Krajíc domácího chleba je tenčí a menší, než z kupovaného, ​​který obsahuje více lepku a více vzduchu. Takže při snědení obou naplníte žaludek stejně, byť na pohled byste si mysleli, že z kupovaného chleba se více najíte. Není to tak.

Současně ale na krajíc kváskového chleba natřete mnohem méně pomazánky či položíte mnohem méně koleček salámu. Tedy dostanete do těla mnohem menší objem stravy. Už tento fakt může v horizontu čtyř týdnů znamenat menší příjem energie, menší ukládání nespotřebované energie a tedy menší tukové polštáře na vašem těle.

Záleží na chlebu, ale i na tom, co si na něj dáte

Když však jdete do sebe, chcete začít hubnout a dali jste se na kváskový chléb, proč zůstat jen při prvním kroku? Udělejte i další. Přestaňte používat všelijaké levné pomazánky ze ztužených rostlinných tuků, vždyť se dají koupit i pomazánky z čistého tvarohu. Přestaňte na chléb klást kolečka laciného salámu s nízkým obsahem masa, ale doplněné chemikáliemi držícími vodu a sójou, vždyť se dají koupit šunky i s 96% obsahem masa. Přestaňte používat přeslazené čokoládové a ovocné pomazánky s přidaným velkým objemem cukru a fruktózy. Snížíte tím glykemický index jídla, tedy déle zůstanete sytý a přestanete mít dopoledne v práci či ve škole „chutě“.

Nižší glykemický index také znamená lepší využití přijaté energie z jídla. Nejen, že prodloužíte intervaly mezi jednotlivými jídly bez pocitu náhlého hladu, ale také ušetříte za nákup „něčeho malého“ na svačinu. A ušetříte své tělo od nutnosti neustále se zbavovat chemikálií z dochucovadel a barviv takových „potravin“.

Kváskový chléb může být dobrým pomocníkem při hubnutí. Samotný ho může nastartovat, ale pouze z kváskového chleba nezhubnete. Vyřaďte televizí a magazíny propagované nesmysly ze svého jídelníčku, nebojte se zdravých přirozených tuků, nevynechávejte zeleninu a už zanedlouho se budete lépe cítit a také lépe vypadat.

Další články na téma „kváskový chléb“:

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)