web analytics
Pro 102013
 
metr

Pokud se snažíme hubnout, nebo si minimálně udržet štíhlou linii, mohou nám k tomu dopomoci také některé potraviny. Zkusme si představit několik tipů, s jakými jídly bojovat proti nadbytečným kilogramům.

 

 

1. Jablko pro nasycení

Jablka obsahují vlákninu, která tvoří až 30 % z jejich celkového objemu, a proto se po jejich snězení cítíme poměrně sytí. Pektin v jablkách navíc udržuje hladinu krevního cukru, snižuje cholesterol, obsahuje také draslík pro snižování krevního tlaku.

2. Avokádo pro snížení cholesterolu

Také avokádo je vhodným doplňkem dietní stravy, protože v něm najdeme nenasycené kyseliny olejovou a linolovou a má vliv na snižování cholesterolu. Tím podporuje spalování tuků. Zvyšuje produkci hormonu štítné žlázy a tím urychluje metabolismus. Díky němu zároveň spalujeme více kalorií.

3. Mandle jako zdroj energie

Dopřát si můžeme také mandle, které se pro nás mohou stát zdravým zdrojem energie. Neměli bychom ale jíst praženou a solenou variantu kvůli tuku a soli, ani obalené v čokoládě. Dejte přednost přírodním mandlím.

4. Fazole pro plný žaludek a jako zdroj bílkovin

Na vlákninu jsou bohaté fazole, které se zároveň stávají zdrojem bílkovin. Právě vláknina, která pomáhá zasytit žaludek, je důležitá při hubnutí, protože nám dodává sytost a přitom nepřidává žádnou novou energii. Výhodou fazolí je velmi nízký obsah tuku a nízký glykemický index. Díky velkému množství bílkovin slouží u vegetariánů jako náhrada masa.

vitamíny

5. Borůvky se spoustou antioxidantů

Modré kuličky obsahují velkou spoustu antioxidantů, nechybí v nich také vláknina. Regulují hladinu cukru a tuků v krvi, proto se borůvkový nálev doporučuje cukrovkářům. Pomáhají zpracovávat a ukládat cukr v těle.

6. Skořice pro udržení glykémie

Snažte se přidávat do jídel skořici nebo pít vodu se skořicí. Právě skořice totiž úspěšně snižuje a stabilizuje hladinu krevního cukru. Podle odborných studií ji může snížit až o 30 %. Doporučuje se proto zejména diabetikům. Glykémie s její pomocí nezaznamenává výrazné výkyvy.

7. Grepfruit jako zdroj vitamínů

V jednom plodu grepfruitu nenajdete prakticky nic jiného, než obrovské množství vody (údajně až 90 %) a vitamín C. Proto slouží jako dokonalý zdroj tohoto vitamínu především v období hrozících chřipek a navíc nezatíží vaše tělo žádným výrazným přísunem dalších kalorií. Hořký, ale přesto chutný plod, podporuje trávení a pomáhá urychlit metabolismus cukrů.

8. Zelený čaj studnicí antioxidantů

váha Šálky kvalitního zeleného čaje jsou zásobárnou antioxidantů. Navíc mají kladný vliv i na naši váhu. Pokud je ale pijete, má to smysl jedině jsou-li bez mléka a cukru. Popíjení čaje urychlí náš metabolismus, tuk se začíná rychleji spalovat, přitom je v zásadě jedno, budete-li čaj pít před jídlem nebo po něm.

9. Ryby přinášejí mastné kyseliny

Chcete-li shazovat kila, neměly by ve vašem jídelníčku chybět ryby. Jde totiž o skvělý zdroj esenciálních mastných kyselin, které jinak naše tělo obtížně přeměňuje z rostlinné stravy. Dodáme-li proto omega-3 mastné kyseliny tělu rovnou v hotovém stavu, významně mu pomůžeme. Ryby jsou také důležité vzhledem k velkému množství bílkovin, které obsahují. Právě bílkoviny potřebujeme pro budování svalů.

10. Brokolice je vitamínovým pokladem

Všude se propaguje zelenina jako zdroj vitamínů a vlákniny. To je samozřejmě pravda, a proto se bez ní neobejdeme. Ideální je například brokolice, která už pronikla do našeho jídelníčku. V deseti dekách tohoto zeleného pokladu získáme celkem 150 % doporučené denní dávky vitamínu C. Kalorie jsou minimální, takže nepřiberete.

 Zanechat komentář

Můžete používat tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(vyžadované)

(vyžadovaný)